Alexej Litvin

Narodil jsem se v Rusku ale žiji v Praze přes třicet let. Moje manželka, partnerka a kamarádka je Šárka Litvínová. Oba jsme vystudovali orientalistiku v Moskevské univerzitě. Máme spolu tři děti. V r.1993 jsme založili cestovní agenturu Asiana, která je známá jako provozovatel prvního portálu v ČR pro internetový (on-line) prodej letenek www.letuska.cz.

Alexej Litvin

Protikorupční iniciativy jako PR a lobbing velkopodnikatelů

Zkorumpovaní politici a lidé z podsvětí či z podnikatelského polosvěta jsou vždy na jedné lodi. Spojuje je vůně moci, po které touží, podezřelé stranické půjčky, korupční obchody, vraždy, bankovní tunely...

17.4.2012 v 8:00 | Karma: 14,25 | Přečteno: 1464x | Diskuse| Společnost

Alexej Litvin

Karel Kryl: „Můžu něco říct?"

„Můžu něco říct? Možná výzvu, apel na to, co zůstalo zdravého v lidském mozku." „Hodně by nám pomohlo více netolerance vůči zločinu a tzv. novým morálním hodnotám, prodávání se pod cenou, všeobecné politické i lidské prostituce, korupci.“ Na otázku „Co se vám nejvíc hnusí?“ Karel Kryl odpověděl: „Arogance vládců. Dneska se nikdo nemůže vymlouvat na to, že si páni zase udělali. Ti páni se stali z těch, které jsme zvolili. To my jsme dopustili, aby se z nich páni stali. Dokud si lidi nezačnete, nebo nezačneme, tyhle lidi, kteří jsou nahoře, které jsme si tam dosadili, zvát k odpovědnosti, tak se nezmění nic. Oni nejsou páni, oni jsou sluhové, jeden za druhým. Počínaje Václavem Havlem a konče posledním poradcem.“

12.4.2012 v 19:05 | Karma: 32,91 | Přečteno: 2872x | Diskuse| Společnost

Bratři Mašínové versus lid

Internátní střední škola krále Jiřího v Poděbradech existovala v letech 1946 – 1953. Právě tady studovali Miloš Forman, Václav Havel a bratři Mašínové – Ctirad a Josef. „Šlo o opravdu unikátní školu. Stát na ni dal velké peníze, protože to byla škola pro válečné sirotky. Díky tomu, že dostala velké peníze, mohl ředitel najmout ty nejlepší profesory. Brzy bylo zřejmé, že tu vzniká nejlepší škola v republice a nová komunistická i stará kapitalistická elita se ruku v ruce snažily protlačit mezi sirotky i své ratolesti.“ (Zdroj: Miloš Forman a Jan Novák, Co já vím?, Atlantis,1994, s. 37.).

13.3.2012 v 17:25 | Karma: 36,59 | Přečteno: 5284x | Diskuse| Společnost

Radim Jančura – Janus dvou tváří

Jedna tvář Radima Jančury patří úspěšnému podnikateli a bojovníkovi proti nepravostem, jak se on sám prezentuje, jeho druhá podoba je tvář arogantního megalomana, kterému žádný podraz není cizí.

2.2.2012 v 23:40 | Karma: 22,26 | Přečteno: 3742x | Diskuse| Společnost

„Zlatý amazonský prstenec“ - Lima

V Iquitos a jeho okolí jsme strávili pouhé tři dny, i když k tomu, abychom poznali všechno to, co tato metropole Amazonie nabízí, by nám pravděpodobně nestačily ani tři týdny. Na zpáteční cestě domů do Evropy jsme zůstali dva dny v Limě, kde náš „Zlatý amazonský prstenec“ začínal a končil. Po spartánském životě v amazonské džungli jsme si dovolili luxus ubytování v komfortním hotelu Mariott, situovaném v jednom z překrásných koutků Limy v obvodu Miraflores, s nádherným výhledem na Tichý oceán z výšky 25. patra. Pro milovníky nakupování se tu naskýtá dobrá možnost ulehčit peněžence v obchodním centru Larcomar, stojícího u paty hotelu Mariott. Dali jsme se jinou cestou: na blízkém stanovišti výletních autobusů jsme si vybrali trasu po architektonických památkách Limy a za několik hodin jsme měli možnost prohlédnout si nejvýznamnější pamětihodnosti tohoto města.

2.2.2012 v 10:50 | Karma: 13,21 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

Peru - Plavba lodí z Yurimaguas do Iquitos

Cesta lodí z Yurimaguas do Iquitos je vypočítaná na tři až čtyři dny. V hotelu nám poradili, abychom jeli do přístaviště a domluvili se na místě, kterým parníkem a kdy se můžeme vydat na cestu. V přístavu La Boca (čti [la’boka]) jsme uviděli několik parníků, na kterých byly cedulky s uvedením trasy „Iquitos“. Na doporučení našich známých jsme si zvolili třípalubní loď Eduardo IV. Promluvili jsme si s kapitánem a domluvili jsme se na ceně: 500 solů za kajuty a 30 solů za místo v houpací síti. Zakoupili jsme lístky do dvoulůžkových kabin a houpací sítě na horní otevřené palubě. Do ceny je zahrnuta naprosto přijatelná strava třikrát denně plus komfortní podmínky v kajutách – ventilátory, sprcha, toaleta.

1.2.2012 v 16:15 | Karma: 15,28 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Cestování

Amazonie

Yurimaguas – přístavní město tam, kde začíná Amazonie Po návštěvě usedlosti Dona Pepeho míříme do Yurimaguas (čti [juri’maguas]) – přístavního města, ležícího v místech, kde začíná Amazonie. Yurimaguas (kraj Loreto) leží na severovýchodě Peru na soutoku přítoků Amazonky, řek Huallaga (čti [ua’ljaga]) a Paranapura. Cesta vedoucí z Tarapota do Yurimaguas v oblasti Loreto zde končí a jediným druhem přesunu je zde doprava v člunech po přítocích Amazonky, řekách Huallaga a Paranapura Yurimaguas s celkovým počtem obyvatel kolem 70 tisíc lze při dobré vůli objet na „motocarro“ – motorové rikše za pouhou jednu až dvě hodiny a za cenu několika málo solů. Město Yurimaguas se může pochlubit velkolepou katedrálou, postavenou po vzoru katedrály v Burgosu ve Španělsku. Na hlavním náměstí je několik docela slušných restaurací a internetových kaváren, kde lze za symbolický obnos 4 solů komunikovat celou hodinu s celým světem. Toto přístavní město je i v dnešní době důležitým obchodním střediskem severovýchodní oblasti Peru. Sem se sváží dřevo, cukrová třtina, banány, bavlna, tabák, maniok a další potraviny. Odsud vychází mořská cesta do města Iquitos (čti [i’kitos]), odříznutého od ostatních oblastí Peru.

31.1.2012 v 12:10 | Karma: 13,88 | Přečteno: 1178x | Diskuse| Cestování

Tepová diagnostika curandera Dona Pepeho

Před několika lety byl Don Pepe (celým jménem Pepe Ordonez Sánchez) často zván, aby dělal průvodce při expedicích do hlubokého nitra Amazonské džungle. Dnes díky svým přirozeným schopnostem, dlouholetým pozorováním a nabytým znalostem je Don Pepe známým a váženým curanderem – léčitelem, k němuž přijíždějí lidé s nejrůznějšími neduhy (a zvědaví turisté jako my) nejen z celého Peru, ale i z mnoha zemí světa. Kromě tradičních znalostí o léčivých rostlinách Amazonie má curandero Don Pepe neobyčejné schopnosti provádět tepovou diagnostiku, kterou provádí současně s korekční masáží všech životně důležitých energetických center člověka.

30.1.2012 v 23:25 | Karma: 15,28 | Přečteno: 1273x | Diskuse| Cestování

Peru - Šamanismus indiánských kmenů

V Peru zůstává i v současnosti zachován šamanizmus indiánských kmenů. V hloubi Amazonie mají šamani zvláštní postavení – zpravidla jsou to vůdci kmene. Peruánští šamané se nazývají „curanderos“, v jednotném čísle „curandero“ (curandero - čti [kuran’dero] je španělské slovo), což v doslovném překladu ze španělštiny znamená šaman-léčitel. Opravdový curandero je člověk, jenž má přirozený dar léčit psychické i tělesné choroby a který získal zkušenosti u uznávaných šamanů - léčitelů. Během výuky, probíhající v naprosté izolaci od okolního světa v džungli, zde adept získává znalosti o využití nejrůznějších rostlin z amazonského pralesa – „selvy“; největšího rozšíření z nich získaly ayahuasca (čti [̗ajja’uaska]) a kaktus san pedro.

26.12.2011 v 21:15 | Karma: 20,08 | Přečteno: 4030x | Diskuse| Cestování

Voucher do Amazonie

O loňských vánocích jsem pod stromečkem našel nenápadný svitek pergamenu. Stálo v něm: "Tento voucher Vám poskytuje odborného průvodce a exotickou cestu do peruánské Amazonie." Ukázalo se, že průvodcem je můj syn, který již stačil s baťohem na zádech procestovat kus Zeměkoule, brazilskou, peruánskou a kolumbijskou Amazonii nevyjímaje. Tak se nečekaně a neplánovaně začala moje cesta do hlubiny Amazonie. Do Peru existuje několik leteckých spojení: s přestupem v Madridu (s peruánskou leteckou společností LAN nebo se španělskou Iberií), přes Paříž s Air France nebo přes Amsterdam s KLM. Ceny letenek mírně přesahují částku 25 000,-Kč. Je možné letět o něco levněji s více přestupy přes USA a k tomu mít vstupní vízum. Nemám zvláštní preference k těmto leteckým společnostem, snad jen přes Paříž létám s přestupem nerad. To, že moje zkušenosti a pocity nejsou jen subjektivní, jsem si ověřil také na výsledcích průzkumu televizní společnosti CNN. Podle něj je letiště Charles de Gaulle nejhorším leteckým přístavem na světě. Toto nelichotivé prvenství se vysvětluje tím, že cestující, kteří se na tomto letišti ocitnou, dobu tam strávenou považují za negativní zážitek. Na tom se podepisuje řada faktorů jako dlouhé a nejisté čekání, tlačenice, nevlídný personál a zmatek. Kavárny a restaurace na tomto letišti byly shledány nejhoršími vůbec. Cestu do Peru mi toto zjištění a zkušenost sice trochu opepřilo, ale na portálu www.letuska.cz jsem si snadno našel potřebné informace a již v prvních dnech nového roku jsem spolu se svým „odborným“ průvodcem přistál na letišti v hlavním městě Peru Limě.

27.11.2011 v 22:15 | Karma: 12,74 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Cestování

"Bílá kniha 2"

Na začátku 90. let se jeden neúspěšný student vydal za nelegální prací do Anglie hledat štěstí. Podařilo se mu přeložit slovo „Au Pair“ – mladý pomocník v domácnosti v cizí zemi. Po návratu do vlasti student začíná podnikat s au pair programy.

15.10.2011 v 13:50 | Karma: 8,68 | Přečteno: 12862x | Diskuse| Společnost

Alexej Litvin

Lidé a události na trhu s letenkami

„Bílá kniha" o mém podnikání vzniká jako příspěvek k plnoletým narozeninám naší firmy. Tuto „knihu" věnuji všem, kteří pomáhali budovat agenturu Asiana a naši „letušku.cz". Na prvním místě děkuji své manželce, bez níž by naše společná firma nebyla tím, čím je dnes, synovi a starší dceři, kteří také od první chvíle byli součástí naší společné práce. Také děkuji naší nejmladší dceři, která tomu všemu dávala další rozměr. Moje díky patří všem kolegům v Asianě, bez kterých by naše firma nemohla prosperovat. Děkuji osudu, který mi na nelehkou podnikatelskou cestu seslal hodně dobrých a čestných lidí. Bylo jich rozhodně více než těch nečestných, kteří se přiživili na naší práci.

10.10.2011 v 16:00 | Karma: 8,48 | Přečteno: 2071x | Diskuse| Ostatní

Bhútán a jeho lid

Až do šedesátých let minulého století vedlo malé království na těžce dostupných hřebenech východního Himaláje mezi Indií a čínských Tibetem izolacionistickou politiku. Důsledkem toho zůstává Bhútán jednou z nejméně prozkoumaných zemí naší planety. Do dnešního dne je počet cizinců v Bhútánu velmi omezený. Dostat se do Bhútánu je i nyní složitější než například do Tibetu, Népálu nebo Sikkimu. Stále ještě se přístup turistů do tohoto království řídí kvótami a rovněž trasy jejich pohybu jsou přesně dané. Celé území Bhútánu kromě údolí Paro a Thimphu je považováno za uzavřenou oblast.

5.10.2011 v 11:20 | Karma: 18,51 | Přečteno: 2007x | Diskuse| Cestování

Gruzie dnes

Noční přímá linka z Prahy do Tbilisi. Letadlo Airbus A319. Obsazenost v ekonomické třídě téměř 100%. Přistání v Tbilisi ve tři hodiny ráno místního času. Nehledě na noční hodinu je na letišti živo – mohou za to přímé linky z Amsterdamu, Baku, Varšavy, Vídně, Kolína, Kyjeva, Londýna, Moskvy, Mnichova, Paříže, Prahy, Rigy, Istanbulu a Frankfurtu.